Om ejendommen

Her under kan du se oversigt over tidligere og kommende projekter for vedligehold, forbedringer og moderniseringer af ejendommen. Klik her for at se foreningens driftplan.

 

Kommende, besluttede projekter:

Vedligehold af vinduer med linolie

 

Tidligere gennemførte projekter:

2021

Isolering af gavl ud mod Århusgade
Nyt EL på for- og bagtrappe, nyt EL i kælder samt fremføring af nyt EL til de enkelte lejligheder, inkl. nye El-målerrammer

2014

Syv andele har etableret altaner

2013
Nyt tag, nye loftsrum og renovering af vinduesfuger

2012
Alle opgange er nymalet

2011
Bærende dele i kælderen vedligeholdt og dæk i opgange og port ved 23 udskiftet

2009
Postkasser sat op
Låsesystem udskiftet i alle fælles låse

2006
Facadens nederste del og vinduer mod gaden renoveret
Lys på bagtrappe, loft og i kælderen
Portrum v. nr. 23 pudset op og malet

2005
Hjørringgade renoveret med nye fortove, vejtræer, cykelstativer, asfalt, parkeringsbåse mv.

2003
Facadens øverste del mod gaden renoveret

2002
Fjernvarme lagt ind i hele ejendommen

2000
Tilstandsrapport over ejendommen

1999
Reparation af øverste del af facaden
Isolering over portrum mod andelen 23, stuen
Vinduer i opgange malet indvendigt

1998
Vinduer renoveret mod gården

1997
Forsatsvinduer skiftet i syv lejligheder

1996
Vinduer renoveret mod gaden

1995
Hoveddøre i opgange udskiftet

1994
Kloakanlæg under gården udskiftet

1993
Toiletfaldstammer udskiftet

1992
Hovedgasledning i kælder udskiftet

1989
Køkkenfaldstammer udskiftet

Midt 1980'erne
Øverste del af bagtrappe i nr. 23, tagbjælker samt flere vinduer på 4. sal udskiftet ifm. udbedring af omfattende svampeskade på tag og og 4. sal

Om foreningen

Foreningens navn er ”Andelsforeningen Hjørringgade 23-27” og ligger centralt placeret nær S-tog og indkøbsmuligheder (se på kort).

Foreningens består af 25 lejligheder og en fælleslejlighed med vaskeri og festlokale samt en stor hyggelig og grøn gård.
Foreningen har en sund økonomi. Du kan se referat fra generalforsamlinger i foreningen og årsregnskab under "Generalforsamling" i foreningens Dokumentarkiv.

Den nuværende opdeling af andele er:
13 andele á 2 værelses lejligheder 53 m²
Andelsværdi 418.394 kr. og en lav månedlig boligafgift på ca. 2.691,04 kr. + varme

9 andele á 3½ værelses lejligheder fordelt på : 5 á 72 m² og 4 á 83 m²
Andelsværdi 627.596 kr. og en lav månedlig boligafgift på ca. 4.037,11 kr. + varme

3 andele á 4 værelses lejligheder 106 m²
Andelsværdi 836.788 kr. og en lav månedlig boligafgift på ca. 5.382,07 kr. + varme

Til hver lejlighed hører desuden et loftrum. I en del af lejlighederne er der bad, mens beboerne i de øvrige lejligheder anvender badefaciliteter i fælleslejligheden.
Syv af lejlighederne har altan, og det er muligt for fremtidige andelshavere at etablere altan til en stor del af de resterende lejligheder.

A/B Hjørringgade 23-27 er en lille andelsforening, hvor beboerne i fællesskab sørger for en del af vedligeholdet af fællesarealerne og ejendommen. Beboerne har derfor en mindre rengøringstjans ca. hver anden måned, samt pligt til at deltage i de to årlige arbejdsdage.
Du kan læse mere om de større vedligeholdelsesprojekter for vores ejendom under "Om ejendommen" i menuen.

Vi ønsker en forening med liv, derfor har andelshaverne ifølge vedtægterne pligt til at bo i deres lejlighed. Det betyder at du IKKE kan være andelshaver og lade din lejlighed stå ubeboet, mens du til hverdag opholder dig eksempelvis i dit sommerhus, hos din kæreste eller lign. - og dermed ikke har din daglige gang i din lejlighed.
Andelen kan fremlejes for en periode i overensstemmelse med vedtægterne.
Du kan læse mere om hvordan vi har organiseret os i andelsforeningen under "Vedtægter".

Fælleslokal
Skriv på tavlen i gangen hvis du vil reservere fælleslokalet til fest, fødselsdag, fodbold i fjernsynet eller...

Vaskeri
Fællesvaskeriet stiller vaskemaskine og tørretumbler til rådighed for foreningens beboere.

Vask
Alle beboere kan reservere vasketider på opslaget i fællesvaskeriet. Der ligger nye sedler i skuffen i fælleslokalet.
Tørretumbler
Du har ret til tørretumbleren i timen efter du har haft vasketid.
Tørretumbleren må kun bruges, hvis du har betalt for en vasketid, ellers får vi underskud på driften af fællesvaskeriet.
Vaskepoletter
Vaskepoletter sælges til 10 kr stykket.
Du skal være logget ind for at kunne se, hvem der sælger vaskepoletter.

Til opbevaring
Til hver andel hører et loftrum.
Hvis du bygger om, skal male i din lejlighed eller lign. og derfor har brug for ekstra plads til opbevaring, så kontakt bestyrelsen. Du kan så få anvist ekstra plads på loftet eller i kælderen - som udgangspunkt for en periode på 3 måneder. Når den aftalt periode er overstået skal dine ting fjernes igen.

Porten ved nr. 23 er forbeholdt tørrestativer, barne- og klapvogne. Almindelige cykler henvises til cykelskuret.
Porten mellem nr. 27 og 29 skal holdes helt fri for at skraldemændene kan komme forbi.

Der må ikke opbevares ting og sager på hverken for- eller bagtrapper. Både som krav fra kommunens brandmyndigheder fordi trapperne er flugtvej, og fordi vi ikke får gjort rent hvis der står noget på gulvet!

Nøgler
Alle andele har fået udleveret 2 hoveddørsnøgler, som passer til for- og bagtrapper, fælleslejlighed, mv. Hvis du har brug for flere nøgler eller har smidt en nøgle væk, skal du lægge 300 kr. i depositum for hver ekstra nøgle. Depositummet betales tilbage hvis du afleverer en af de ekstra nøgler.
Desuden har hver andel fået udleveret 1 systemnøgle, som passer til alle gårdene i Gårdlauget samt til havelågerne ind mod græsplænen ved Finanstilsynet/Fitnessworld. Hvis du har brug for flere nøgler eller har smidt en nøgle væk, skal du lægge 150 kr. i depositum for hver ekstra nøgle. Depositummet betales tilbage hvis du afleverer en af de ekstra nøgler.

Ekstra nøgler udleveres af Pelle i 23, 2.tv.

Alle bestyrelsesmedlemmer kan kontaktes ang. ekstra-nøgler til lejlighederne eller udlån af håndværkernøgler til hoveddørene.

Fælles antenne
OBS: det fælles antenneanlæg vil blive nedlagt ifm. tagrenoveringen primo 2013!

Vores fælles antenneanlæg er omstillet til digitalt tv.
Alle kanaler (programmer) i fællesanlægget udsendes i analog form, så alle fjernsyn også ældre modeller kan modtage
programmerne. Det betyder højst sandsynligt at du skal geninstallere tv-kanalerne på dit tv.

Det anbefales at alle gennemgår forbindelsen mellem antennedåsen på væggen og jeres tv for eventuelle kortslutninger og dårlige forbindelser (antennemanden kunne se at der var nogle gamle ledninger nogle af stederne).
Et godt antennekabel kan gøre underværker for det signal du modtager.

Tryk på "læs mere" yderst til højre for at se oversigt over placeringen af de gamle og nye kanaler.

Fælles TV-, Internet- og telefoniløsning
På ekstraordinær generalforsamling blev det besluttet at etablere fibernet i foreningen. Arbejdet er i fuld gang.

Når fibernet kan tages i brug, vil der blive en klarmelding på opslag i opgangene. Ibrugtagning forventes senest ved udgangen af november 2012. Hver andelshaver sørger sev for at koordinere sin egen framelding hos nuværende udbydere med sin tilmelding hos de nye.

Hver andel skal her efter selv tilmelde sig de produkter, man ønsker at benytte af TV-pakke, internet og IP-telefoni.

Information om produkterne og tilmelding findes på:

Kabel TV: www.osterbroantenneforening.dk

Internet: www.andels.net

Telefoni: www.bolignet.dk

Den enkelte andel beslutter selv, om man vil benytte nogen af produkterne og hvornår man vil til- eller framelde sig. Afregning sker direkte til udbyderen, og hverken foreningens bestyrelse eller administrator er involveret i tilmelding, framelding eller afregning.

Det er fortsat muligt at benytte andre udbydere via TDCs telefon- og kabel TV kabler. Der findes IKKE efter etableringen af fibernet anden fælles antenneløsning i foreningen.

Storskrald
Der bliver løbende afhentet storskrald ved storskrald-skuret ud for nr. 23. Her kan du stille:

Storskrald (sættes inde i skuret)
- dvs. affald, der er for stort til at gå i den almindelige dagrenovation. Max 1,5 meter - lange brædder og store bordplader skal skæres op. Småt brændbart lægges i containeren.

Metal (sættes uden for skuret)

Hårde hvidevarer (sættes uden for skuret)

Elektronik (sættes uden for skuret)
- dvs. alt med ledning på og ting, som er drevet af batterier eller solceller.

Farligt affald (sættes uden for skuret - havemanden låser det derefter inde i særligt skab)
- f.eks.: alle slags kemikalier, maling og spraydåser, fugemasse, lim, medicinrester, sparepærere og lysstofrør.

Du kan ikke stille:
Byggeaffald
- f.eks. brokker af mursten, tagsten, beton, etc., sanitet, tagplader, gips, jord/sten/grus.
Imprægneret træ
Pvc
- f.eks. gummistøvler
Disse skal alle afleveres på en af kommunens gebrugsstationer.

Postkasser
Alle lejligheder har fået udleveret 2 nøgler til postkasserne. Der findes en ekstranøgle hos bestyrelsen. Hvis man ønsker ’Nej tak’ til reklamer, skal man kontakte Post Danmark og tilmelde sig en af ordningerne. Er man allerede tilmeldt ordningen, kan man få et nyt klistermærke ved at kontakte skrivpost@post.dk eller 80207030.
For at holde et pænt udtryk, bør mærkerne klistres ens på postkasserne. Kontakt bestyrelsen hvis du har brug for et nyt navneskilt.

Ventelisten

Ifølge foreningens vedtægter har medlemmer af ventelisten fortrinsret til at købe en andel, såfremt der ikke er andelshavere, der ønsker at rokere internt i foreningen.

Ventelisten administreres af Flatr, og man kan skrive sig op her:

https://flatr.dk/ventelister/hjorringgade-23-27

Ventelisten er opdelt i to – den aktive og den passive liste. Hvis man ønsker at

få tilbudt en lejlighed skal man melde sig aktiv, og omvendt passiv hvis man

ikke ønsker at få tilbudt en lejlighed. Man kan altid gå ind på Flatr og ændre

ens status.


De medlemmer på den aktive liste, der har længst anciennietet, bliver kontaktet for at komme til fremvisning, når en andel er til salg til ventelisten.

Medlemmer af den passive liste vil ikke blive kontaktet, men beholder deres anciennitet og kan til enhver tid bede om at blive flyttet til den aktive liste – og tager her ancienniteten med sig.

Indplacering på ventelisten vil ske baseret på indbetalingstidspunktet.

Køb af andel

Du finder alle de dokumenter om foreningens økonomi, som du evt. skal have med i banken under Dokumentarkiv i menuen til venstre og i den salgsopstilling du får udleveret ved fremvisning.